Rangkaian Kampus Putrajaya (PCN) ialah infrastruktur rangkaian yang disediakan untuk agensi-agensi kerajaan di Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, Putrajaya. PCN menyediakan perkhidmatan operasi dan ketersediaan rangkaian seperti di bawah:
1. ketersediaan rangkaian PCN
- Komprehensif 24 x 7 perkhidmatan sokongan & PCN penyelenggaraan peralatan rangkaian.
- Terima pemberitahuan kejadian mengenai perkhidmatan rangkaian.
2. PCN aplikasi permintaan perkhidmatan:
- Switch / VLAN / Port Konfigurasi Permintaan / Keluar;
- perkhidmatan siap sedia;
- Membantu ujian dan penyelesaian masalah pada produk-produk pihak ketiga;
- Tambahan pemasangan Modul Tukar;
- Menjalankan ujian ke atas peralatan rangkaian agensi; dan
- Migrasi rangkaian agensi.
3. Rangkaian perkhidmatan teknikal dan nasihat:
- Agencies berpindah ke Putrajaya; dan
- Memeriksa reka bentuk rangkaian agensi ‘yang menggunakan perkhidmatan PCN.
Untuk maklumat lanjut:
Ketua Pengarah
Pemodenan Tadbiran dan Perancangan Pengurusan Malaysia (MAMPU)
Jabatan Perdana Menteri
Infrastruktur ICT Bersama Bahagian Pembangunan Security Services &
Level 1, MKN Embassy Techzone Bangunan,
B Blok, No. 3200, Jalan Teknokrat 2, 63000
Cyberjaya, Selangor
(Up: Pengarah, Bahagian Pembangunan Perkhidmatan Gunasama Infrastruktur & Keselamatan ICT)
Pegawai yang boleh dihubungi:
Puan Hamidah Mat Saat @ Abas
No. Tel: 3-88727509
E-mel: hamidah[at]mampu[dot]gov[dot]my
Encik Mahathir Bin Abdul Hamid
E-mel: mahathir[at]mampu[dot]gov[dot]my
Puan Kamisah Binti Pardi@Abd Aziz
No. Tel: 03-88723140
E-mel: kamisah[at]mampu[dot]gov[dot]my
Puan Rozaini Binti Othman
E-mel: rozaini.othman[at]mampu[dot]gov[dot]my
Laporan kejadian PCN boleh dilakukan melalui:
No. Tel: 03-8892 4001
E-mel: ServiceDesk [at] mampu[dot]gov[dot]my