SEKSYEN PEMBANGUNAN DAN PENGURUSAN
- Merancang, mengurus dan memantau pembangunan operasi MyGCC meliputi aspek teknikal, kompetensi, sumber manusia dan pengurusan perubahan.
- Melaksana program penyelidikan dan pembangunan (R&D) terhadap teknologi, standard dan amalan terbaik dalam industri pusat panggilan yang dapat diadaptasi di MyGCC.
- Mengurus dan memantau skop kerja serta tuntutan pembayaran bagi kontrak pembangunan projek MyGCC.
- Menyelaras isu dan perkara berbangkit semasa aktiviti pembangunan MyGCC.
- Mengurus, menilai dan memantau permohonan perubahan (change request) bagi fungsi dan spesifikasi teknikal di bawah aktiviti pembangunan projek MyGCC.
- Mengurussetiakan Mesyuarat Jawatankuasa Teknikal dan Mesyuarat Jawatankuasa PEMANDU Projek MyGCC.
- Menguruskan hal ehwal pentadbiran MyGCC.
- Merangka dan melaksana pelan latihan bagi Pegawai Khidmat Pelanggan (PKP) di MyGCC.
SEKSYEN PENGURUSAN OPERASI
- Mengurus dan menyelaras operasi harian MyGCC dan menyediakan perkhidmatan dengan pelanggan melalui saluran panggilan dan saluran bukan panggilan 24 jam sehari, 7 hari seminggu.
- Memantau operasi harian secara real-time yang melibatkan pengurusan ketersediaan (availability) PKP untuk menerima panggilan/transaksi, kebolehupayaan sistem (uptime system) dan pengurusan prestasi MyGCC (service level management).
- Menerima transaksi daripada pelanggan dan membantu memberikan penyelesaian terhadap kes yang diajukan oleh pelanggan kepada MyGCC.
- Mengurus dan merekod semua kes yang diterima oleh MyGCC.
- Mengurus dan menyelesaikan kes yang dipanjangkan ke peringkat kedua (eskalasi dan focal point) yang diterima dalam tempoh masa yang ditetapkan.
- Memantau kualiti perkhidmatan yang diberikan oleh petugas MyGCC.
- Menyiasat kes-kes aduan dan penghargaan yang diterima atas perkhidmatan yang diberikan oleh MyGCC.
SEKSYEN TEKNIKAL
- Merangka, memantau, menyemak dan menambah baik proses kerja, maklumat perkhidmatan dan keperluan teknikal operasi MyGCC.
- Mengurus dan memantau rangkaian sistem dan telekomunikasi operasi MyGCC.
- Menyelaras dan berhubung dengan Single Point of Contact (SPOC) dan Subject Matter Expert (SME) di kementerian/jabatan/agensi yang berkenaan dalam urusan untuk mendapatkan maklumat bagi sistem K-Base.
- Menyedia laporan serta analisis berkenaan operasi mengikut keperluan secara berkala atau ad-hoc.