Bahagian MyGCC

SEKSYEN PEMBANGUNAN DAN PENGURUSAN

    1. Merancang, mengurus dan memantau pembangunan operasi MyGCC meliputi aspek teknikal, kompetensi, sumber manusia dan pengurusan perubahan.
    2. Melaksana program penyelidikan dan pembangunan (R&D) terhadap teknologi, standard dan amalan terbaik dalam industri pusat panggilan yang dapat     diadaptasi di MyGCC.
    3. Mengurus dan memantau skop kerja serta tuntutan pembayaran bagi kontrak pembangunan projek MyGCC.
    4. Menyelaras isu dan perkara berbangkit semasa aktiviti pembangunan MyGCC.
    5. Mengurus, menilai dan memantau permohonan perubahan (change request) bagi fungsi dan spesifikasi teknikal di bawah aktiviti pembangunan projek MyGCC.
    6. Mengurussetiakan Mesyuarat Jawatankuasa Teknikal dan Mesyuarat Jawatankuasa PEMANDU Projek MyGCC.
    7. Menguruskan hal ehwal pentadbiran MyGCC.

SEKSYEN PENGURUSAN OPERASI

    1. Mengurus dan menyelaras operasi harian MyGCC dan menyediakan perkhidmatan dengan pelanggan luar melalui saluran panggilan dan saluran bukan panggilan 24 jam sehari, 7 hari seminggu.
    2. Memantau operasi harian secara real-time yang melibatkan pengurusan ketersediaan (availability) PKP untuk menerima panggilan/transaksi, kebolehupayaan sistem (uptime system) dan pengurusan prestasi MyGCC (service level management).
    3. Menerima transaksi daripada pelanggan dan membantu memberikan penyelesaian terhadap kes yang diajukan oleh pelanggan kepada MyGCC.
    4. Mengurus dan merekod semua kes yang diterima oleh MyGCC.
    5. Mengurus dan menyelesaikan kes yang dipanjangkan ke peringkat kedua (eskalasi dan focal point) yang diterima dalam tempoh masa yang ditetapkan.

SEKSYEN TEKNIKAL

    1. Merangka, memantau, menyemak dan menambah baik proses kerja , maklumat perkhidmatan dan keperluan teknikal operasi MyGCC.
      Mengurus dan memantau rangkaian sistem dan telekomunikasi operasi MyGCC.
    2. Menyelaras dan berhubung dengan Single Point of Contact (SPOC) dan Subject Matter Expert (SME) di kementerian/jabatan/agensi yang berkenaan dalam urusan untuk mendapatkan maklumat bagi sistem K-Base.
    3. Menyedia laporan serta analisis berkenaan operasi mengikut keperluan secara berkala atau ad-hoc.
    4. Merangka dan melaksana pelan latihan bagi PKP di MyGCC.
    5. Memantau kualiti perkhidmatan yang diberikan oleh petugas MyGCC.
    6. Menyiasat kes-kes aduan dan penghargaan yang diterima atas perkhidmatan yang diberikan oleh MyGCC.
Info Halaman:     Jumlah Paparan-     267
PENGIKTIRAFAN
Logo_LRQA_UKAS_COMBINED.png

WEB MOBIL
codemobile
APLIKASI MOBIL
gammacode

BILANGAN PELAWAT
Pelawat hari ini: 36
Jumlah pelawat: 139938
Hubungi Kami

UNIT PEMODENAN TADBIRAN 
DAN PERANCANGAN PENGURUSAN MALAYSIA
Aras 6, Setia Perdana 2,
Kompleks Setia Perdana,
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan
62502 Putrajaya Malaysia
T 603 8000 8000   F 603 8888 3721
E webmaster[at]mampu.gov.my

2021 © Unit Pemodenan Tadbiran dan Perancangan Pengurusan Malaysia (MAMPU)
Paparan terbaik menggunakan pelayar Mozilla Firefox dan Google Chrome dengan resolusi skrin 1366 x 768
logo123

MAMPU