Bahagian Perundingan Pengurusan 1

Bahagian Perundingan Pengurusan 1 (BPP1) bertanggungjawab:

    1. Merancang, menyelaras dan melaksana khidmat rundingan / nasihat berkaitan Pelan Strategik Organisasi, Pengurusan Risiko, Pengurusan Perubahan dan Business Process Reengineering (BPR).
    2. Merancang, menggubal menyemak dan membangunkan dasar/ pekeliling, radas pengurusan (tools)
      dan modul/garis panduan bagi Pelan Strategik Organisasi, Pengurusan Risiko,
      Pengurusan Perubahan, Business Process
      Reengineering (BPR)
      dan sistem, proses dan prosedur kerja
    3. Memantau penghasilan dokumen / produk hasil khidmat rundingan dan pelaksanaannya bagi tujuan validasi dan penambahbaikan berterusan.
    4. Menginstitusikan ilmu pengetahuan dan amalan berstruktur berkaitan pengurusan perubahan.

Terdapat TIGA (3) seksyen di Bahagian ini yang menjalankan fungsi masing-masing seperti di bawah : 

Seksyen Transformasi Pengurusan 1

    1. Merancang, menyelaras dan melaksana khidmat rundingan / nasihat berkaitan Pelan Strategik Organisasi dan Pelan Pengurusan Risiko kepada agensi yang memohon melalui kumpulan perunding yang dilantik (perbincangan awal / pra bengkel / bengkel/ ceramah / taklimat);

    2. Menyediakan laporan khidmat rundingan Pelan Strategik Organisasi dan Pelan Pengurusan Risiko oleh kumpulan perunding yang dilantik;
    3. Memantau penghasilan dokumen / produk hasil khidmat runding Agensi Sektor Awam dan pelaksanaannya bagi tujuan validasi dan penambahbaikan berterusan; dan
    4. Menyemak dan menambahbaik Panduan Pembangunan Pelan Strategik Organisasi Sektor Awam (PSOSA) dan panduan pembangunan pelan risiko sektor awam.

Seksyen Transformasi Pengurusan 2

    1. Merancang, menyelaras dan melaksana khidmat rundingan / nasihat berkaitan Business Process Reengineering (BPR) kepada agensi yang memohon melalui kumpulan perunding yang dilantik (perbincangan awal / pra bengkel / bengkel / ceramah / taklimat);
    2. Menyediakan laporan khidmat rundingan BPR oleh kumpulan perunding yang dilantik;
    3. Memantau hasil khidmat runding BPR dan pelaksanaannya bagi tujuan validasi dan penambahbaikan berterusan; dan 
    4. Menyemak dan menambahbaik pekeliling sedia ada berkaitan BPR.


Seksyen Transformasi Pengurusan 3

(Pengurusan Perubahan/ Gelagat Organisasi/ Pembangunan Dasar Operasi dan Modul)

    1. Membangunkan mekanisme atau kaedah mengurus perubahan secara berstruktur dalam sektor awam;
    2. Melaksanakan proses libat urus bersama agensi awam bagi tujuan validasi model/ kaedah mengurus perubahan untuk penambahbaikan berterusan;
    3. Menganalisis dan mengesyorkan cadangan penambahbaikan mekanisme bersesuaian dalam mengurus perubahan secara berstruktur sektor awam peringkat projek atau/ dan organisasi;
    4. Membangunkan kapasiti pengurusan perubahan organisasi awam;
    5. Menyediakan perkhidmatan perundingan berkaitan pengurusan perubahan sektor awam peringkat organisasi mahupun projek;
    6. Mengurus perubahan dalam segmen pengurusan projek-projek MAMPU terpilih
Info Halaman:     Jumlah Paparan-     1144
PENGIKTIRAFAN
Logo_LRQA_UKAS_COMBINED.png

WEB MOBIL
codemobile
APLIKASI MOBIL
gammacode

BILANGAN PELAWAT
Pelawat hari ini: 70
Jumlah pelawat: 629229
Hubungi Kami

UNIT PEMODENAN TADBIRAN 
DAN PERANCANGAN PENGURUSAN MALAYSIA
Aras 6, Setia Perdana 2,
Kompleks Setia Perdana,
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan
62502 Putrajaya Malaysia
T 603 8000 8000   F 603 8888 3721
E webmaster[at]mampu.gov.my

2021 © Unit Pemodenan Tadbiran dan Perancangan Pengurusan Malaysia (MAMPU)
Paparan terbaik menggunakan pelayar Mozilla Firefox dan Google Chrome dengan resolusi skrin 1366 x 768
logo123

MAMPU

Accessibility Toolbar