Bahagian Perundingan Pengurusan 2

SEKSYEN PENGURUSAN PRESTASI 1 (PP1)

     1. Merancang, membangun, melaksana, memantau, mengkaji semula dan mentadbir urus Mekanisme 
        Pengukuran dan Pemantauan Aspirasi Keluarga 
Malaysia (AKM);
    2. 
Mengadakan libat urus, taklimat dan khidmat nasihat mengenai AKM kepada 26 kementerian dan 5 
        agensi di bawah Jabatan Perdana Menteri; dan
    
3. Memantau dan menambah baik aplikasi MyASPIRASI(User Requirement Specifications – URS       
        dan  Business Process Flow); dan
     4. 
Merancang, membangun, melaksana dan mengkaji semula Program Inspektorat MAMPU (Naziran dan                     Mystery Shopping).

 

 

     SEKSYEN PENGURUSAN PRESTASI 2 (PP2)

   1. Merancang, memantau dan melapor pelaksanaan Sistem Penyampaian Kerajaan Ke Arah Pengamalan Norma Baharu (NBPPA); 
   2. Merancang, melaksana dan menyemak semula program Anugerah Inovasi Sektor Awam (AInSA);
   3. 
Menyelaras repositori inovasi sektor awam; dan
   4. 
Memantau dan menambah baik aplikasi MyAInSA (User Requirement Specifications – URS dan
      Business Process Flow);

SEKSYEN PENARAFAN DAN PENGIKTIRAFAN (PP)

  1. Merancang, membangun, melaksana dan mengkaji semula Program Malaysian Government Performance 
       Index (MyGPI) sektor awam;
  2. Memberi khidmat rundingan kepada agensi sektor awam mengenai Program Malaysian Government
      Performance Index (MyGPI);
  3. Merancang, membangun, melaksana dan mengkaji semula program pengiktirafan Ekosistem Kondusif Sektor 
      Awam (EKSA);
  4. Memberi khidmat rundingan mengenai pelaksanaan EKSA/EKSA Do-It-Yourself (DIY) kepada Panel Penilai dan 
      Champion EKSA; dan
  5. Melaksanakan pemantauan terhadap pencapaian pelaksanaan program EKSA/EKSA DIY.


SEKSYEN NORMA BAHARU PENYAMPAIAN PERKHIDMATAN AWAM (NBPPA)

Program Meningkatkan Sistem Penyampaian Kerajaan Ke Arah Pengamalan Norma Baharu (NBPPA)

Pada 22 April 2020, Mesyuarat Jemaah Menteri (MJM) memutuskan supaya norma baharu dalam penyampaian perkhidmatan Kerajaan dikenalpasti dalam usaha mempermudah dan mempercepat perkhidmatan kepada rakyat dan merancakkan kembali aktiviti ekonomi negara pasca pandemik COVID-19. 

Justeru, semua kementerian dan agensi di bawah seliaan masing-masing  telah diarah untuk mengemukakan cadangan dan usaha penambahbaikan kepada MAMPU yang bertanggungjawab untuk menyelaras, memantau dan melaporkan secara berkala dalam MJM. Objektif NBPPA ini adalah untuk memperkasa dan mewujudkan norma baharu sistem penyampaian perkhidmatan yang berorientasikan teknologi pendigitalan kepada rakyat (G2C) dan komuniti perniagaan (G2B).

 

PERTANYAAN / MAKLUMAT LANJUT

Ketua Pengarah
Unit Pemodenan Tadbiran dan Perancangan Pengurusan Malaysia (MAMPU)
Jabatan Perdana Menteri,
Aras 6, Setia Perdana 2,
Kompleks Jabatan Perdana Menteri
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan
62502 PUTRAJAYA
(u.p.: Pengarah Bahagian Perundingan Pengurusan 2)

E-mel: sekretariatnbppa@mampu.gov.my  

 

Info Halaman:     Jumlah Paparan-     830
PENGIKTIRAFAN
Logo_LRQA_UKAS_COMBINED.png

WEB MOBIL
codemobile
APLIKASI MOBIL
gammacode

BILANGAN PELAWAT
Pelawat hari ini: 351
Jumlah pelawat: 626398
Hubungi Kami

UNIT PEMODENAN TADBIRAN 
DAN PERANCANGAN PENGURUSAN MALAYSIA
Aras 6, Setia Perdana 2,
Kompleks Setia Perdana,
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan
62502 Putrajaya Malaysia
T 603 8000 8000   F 603 8888 3721
E webmaster[at]mampu.gov.my

2021 © Unit Pemodenan Tadbiran dan Perancangan Pengurusan Malaysia (MAMPU)
Paparan terbaik menggunakan pelayar Mozilla Firefox dan Google Chrome dengan resolusi skrin 1366 x 768
logo123

MAMPU

Accessibility Toolbar